Als docent en professioneel begeleider, focus ik op het faciliteren van ontwikkeling van mens en organisatie. Zelfwerkzaamheid, werkvormen, structuur en doen wat nodig is in het moment, staat centraal. Zelf aan het stuur van je eigen ontwikkeling, begeleid door krachtige vragen. In de groepssupervisie staat het leren van en met elkaar centraal waarbij de focus ligt op het bevragen en dit op een uitnodigende wijze vormgeven.
Voor Post Academisch Onderwijs Psychologie schreef ik de leergang ontwikkelingskunde waarbij we aan de hand van een gefaseerd model stapsgewijs ontwikkeling in gesprek houden. Ik hou ervan om als docent te zoeken naar speelse, uitnodigende en creatieve werkvormen te maken die het begeleiden luchtig, diepgaand, en stapsgewijs vormgeven. Zo glijden deelnemers als vanzelfsprekend door het proces heen.
Ontwikkelingskunde beweegt zich op het snijvlak van professionele ontwikkeling, vaardigheden in (team) samenwerking en competentie vergroting binnen de organisatiecultuur. je kunt er meer over lezen in het handboek Ontwikkelingskunde.
In de (leer)supervisie vind ik het belangrijk dat je je stevig gaat voelen in ons prachtige vak. Ik werk vanuit vertrouwen, waardering, concrete acties en begrijpen en voelen hoe betekenisvol interventies kunnen zijn. Dit doe ik graag maatgericht en aansluitend op jouw leerwensen.
Overweeg je een leersupervisie traject te volgen? bedenk dan wat je zou willen ontwikkelen, op welke wijze je het best leert wat je fijn en onprettig vindt en zoek daar dan de passende begeleider bij.
Ik maak graag vrijblijvend een afspraak om van beide kanten te voelen en te ervaren of onze samenwerking betekenisvol kan zijn.
Een leerrijke ontdekkingstocht gewenst!
Adrianne

